Chorvatsko 2018

Dokumentace dovolené na jachtě z léta 2018.

Vypluli jsme stejně jako rok předtím z mariny Kremik. Než k tomu však došlo, čekalo nás nemilé zjištění. Někde se stala chyba, protože pro nás neměli přichystanou loď. A tak jsme po příjezdu několik hodin čekali na předání. Nakonec nám narychlo připravili jachtu Chablies.

Ráno jsme se vydali na moře. Po vyplutí nás znepokojila naftová skvrna táhnoucí se za lodí. Už jsme se chtěli vracet, ale po čase zmizela. K večeru jsme zakotvili u Malého Drevniku.

Po nočních hlídkách nás přivítal nový den. Po koupačce s potápěním jsme se za přispění větru vydali dál. Ostov Vis. V přístavu Vis jsme plánovali doplnit zásoby. Nepodařilo se nám najít místo k vyvázání, a tak jsme hledali bóji. Po uchycení jachty se nám naneštěsí zamotalo lano od jiné bóje do lodního šroubu. Tímto byl motor vyřazen z provozu. Co jsme měli dělat? Následovala potápěčská operace s cílem uvolnit šroub. Nejsem potápěč a s nožem jsem pod vodou nikdy nemanipuloval. Můžu vám říct, že jsem se necítil nijak komfortně, když jsem přilepen k trupu odřezával zbytky lana. Na lodi musíte počítat opravdu se vším. K večeru jsme se pomocí člunu dostali na pevninu a zahájili průzkum. Ostrov Vis jsem si oblíbil tak, že se tam rád vracím.

Následující den jsme přepluli do přístavu Komiža. Zůstali jsme zde celý den. Část posádky se vydala na skůtrech objevovat ostrov. Ostatní se procházeli po okolí.

S rozbřeskem jsme pluli směr Biševo. Stejně jako před rokem jsme navštívili jeskyni Medvidina spilja. Tentokrát s lepším osvětlením.

Přes volné moře jsme dopluli k ostrovu Hvar. Po jeho obeplutí jsme přistáli v přístavu Stari Grad. Uvítali jsme chlad v úzkých dlážděných uličkách, obdivali krásu architektury.

Poslední den plavby jsme namířili zpět do Kremiku. Plachtění nám zpříjemili delfíni.

galerie:

Fotky naleznete na: "rajčeti"